Få hjælp til konflikthåndtering


Tag fat om konflikten inden den eskalerer


Konflikter er et grundlæggende livsvilkår. De opstår dér, hvor mennesker lever eller arbejder sammen. Der er masser af konstruktivt potentiale i konflikter, hvis der tages hånd om dem. Konflikter skal håndteres, når de opstår – on location.


Når en konflikt er under opsejling, kan de fleste af os mærke det. Det kan måske være i form af et dårligt arbejdsmiljø, opslidende retssager både professionelt og privat, dødvande i parforholdet, udbrændthed, traumer, manglende energi i samarbejdet samt røde tal på bundlinjen.


Det er nødvendigt at tage fat om konflikten, inden den tager fat om dig!

Det kan gøres ved:

✅ Mægling blandt kolleger.
✅ Mægling i ledelsen.
✅ Mægling blandt ledelse og medarbejdere.
✅ Styrkelse af kommunikation i teamet.
✅ Forebyggende undervisning og oplæg i konflikthåndtering. F.eks. ved inddragelse af konkrete, anonymiserede eksempler.
✅ Undervisning i konfliktforebyggende adfærd.
✅ Mægling af alle typer konflikter såvel arbejds- som familiemæssigt. Samtale og relation skal genoprettes!

Konstruktiv konflikthåndtering og mægling giver fornyet arbejdsglæde

Ved at tage hånd om konflikterne på arbejdspladsen fremmes et positivt arbejdsmiljø.

Konstruktiv konflikthåndtering og mægling medvirker til fornyet arbejdsglæde – og det aflæses direkte på bundlinjen!

Kommunikation, kompetencer, værdier og strukturelle forhold i en virksomhed har stor indflydelse på, hvordan konflikter optrappes eller nedtrappes.

Konflikter er et grundlæggende vilkår, hvor mennesker er samlet. Og konflikter er samtidig en mulighed for udvikling, nye ressourcer og fornyet energi - hvis de håndteres konstruktivt.